בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

לפני שבונים בית, בונים תקציב

16/02/2022

בונים בית? בניית תקציב לפרוייקט הוא היסוד הראשון.

בניית בית פרטי היא אחת מההשקעות היקרות והמורכבות שתעשו בחיים, וכוללת בתוכה שלבים רבים. עוד לפני שאתם יוצאים לדרך ומתחילים בתהליך התיכנון והבנייה, הדבר הראשון שנחוץ לעשות הוא תכנון נכון ומדויק של תקציב הבניה העומד לרשותכם. זה יעשה לכם סדר, ימנע מכם להתפזר ולהיכנס להוצאה כספית בלתי מתוכננת שלא תוקצבה מראש, ויתן לכם תמונה לגבי גובה המשכנתה שעליכם לקחת מהבנק.

ניהול נכון וחכם של פרויקט הבניה שלכם מתחיל בבניית תקציב מפורט ומדויק שכולל בתוכו את כל מרכיבי הבניה על שלביו השונים.

בניית תקציב בנייה מקצועי נעשה על ידי בעלי מקצוע בתחום.

כשאתם ניגשים לתמחר את הפרוייקט, יש לקחת בחשבון לא רק את עלויות הבנייה, אלא גם את עלויות טרום הבנייה, את העלויות הנלוות לבניה וגם לתקצב הוצאות בלתי מתוכננות.

בעלויות טרום הבנייה נכללות:

  • עלויות התכנון והניהול
  • עלויות המגרש
  • עלויות המבנה
  • פיתוח המגרש
  • הוצאות נלוות כגון: מיסים, היטלים, תשלום לבעלי המקצוע ועוד.

עוד לפני תחילת הבניה וקבלת היתרי הבניה, חשוב שתכינו את תקציב הבנייה בכדי שתוכלו לדעת מהן היכולות הכלכליות שלכם לבניית הבית. גם כאשר בונים בית מ"קבלן מפתח" ועלות הבית ידועה מראש, בדומה לקניית דירה מקבלן, עדיין חשוב לעבור מראש על הפרטים הקטנים בכדי לאתר שידרוגים או הוצאות צפויות נוספות המגדילות את ההוצאה.

בבנייה עצמית, המשימה של בניית תקציב מוטלת עליכם. תוכלו להעזר בבעלי מקצוע או בטבלאת הוצאות מסודרת אשר בה ניתן למלא את כל הסעיפים בצורה מפורטת. ישנה חשיבות גדולה לפירוט זה הן מבחינת הגדרת העבודה מול בעלי המקצוע השונים (חשוב מאוד להמשך) והן מבחינת הכנת התקציב והיכולת שלכם לעמוד בתקציב זה עם מינימום חריגות והפתעות.

בכדי להכין תקציב לפרויקט בניית הבית תצטרכו לעשות שיעורי בית ולהכיר את תהליכי הבנייה השונים, לדבר עם בעלי המקצוע השונים כמו מנהל העבודה או מפקח הפרוייקט שלכם ולקבל מהם עלויות מדויקות. קחו בחשבון שתמיד צצות הוצאות לא צפויות בתהליך ולכן חשוב לבצע חישוב עלויות בניה בצורה נכונה, וגם לאחריהן, כדאי לשים בצד סכום נוסף להוצאות בלתי צפויות בכדי שלא תגיעו למצב שהכסף נגמר לפני שהשלמתם את תהליך הבנייה.

לעיתים קרובות תגלו שהרצונות שלכם עולים יותר ממה שהקצבתם לבנייה ואז תצטרכו לעשות התאמות. במידה והסכום חורג מהסכום שתיכננתם, חיזרו שוב לתוכניות ותראו אם יש סעיפים שניתן לצמצם. עדיף לבצע שינויים עוד בשלב התוכניות, מפני שהתהליך זול בהרבה משינויים שתעשו בשלבים מתקדמים יותר. ככול שהשלבים מתקדמים יותר – השינויים שתעשו יגררו עלויות גבוהות יותר.

לסיכום, בניית תקציב מסודר תעזור לכם לנהל באחריות ובשליטה את ההוצאות בכל שלב ותסייע לכם לבנות את ביתכם באחריות ובחכמה וללא חריגות כספיות.

דילוג לתוכן