בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

25/05/2022

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל בצורה הטובה ביותר, איך תיראה החזות של הבית והעיצוב שלו מבפנים. ומה בנוגע לחוץ? כל הסביבה של הבית, הגינה, בחירת הצמחייה – כדאי ורצוי שתשקיעו מחשבה גם בתכנון שלהם. כי הבית לא מתחיל בדלת הכניסה אלא בשער החצר.

אז בואו נתחיל מההתחלה – מה זו בעצם אדריכלות נוף? 

אדריכלות נוף היא תחום באדריכלות העוסק בתכנון של מרחבים פתוחים: חללים ציבוריים או פרטיים פתוחים, כיכרות, גינות ופארקים, טיילות ועוד. אדריכלות הנוף עוסקת בדרכים שונות של תכנון היחס שבין המבנים לקרקע ולנוף ובין האדם לטבע או לסביבתו העירונית. לאדריכל יש ידע מקצועי טכני של היכרות עם צמחייה, אקלים וארגון פני השטח. 

אדריכל נוף אינו גנן או מעצב גינות. אדריכלות נוף היא מקצוע הנלמד במוסד אקדמי בלבד, כאשר על הסטודנט להשלים ארבע שנות לימוד להשלמת התואר. אדריכל הנוף משתלב בפרויקט בניית הבית כבר מהשלב התכנוני הראשון יחד עם האדריכל.

יחד הם מתכננים את מיקומי השבילים, פינות הישיבה, מפלסי הגינה, סגנון הגינה והצמחים המבוקשים על ידכם וכל זאת בהתאם לתנאי האקלים המקומי, למבנה הבית ולגודל השטח. אדריכלי הנוף מחזיקים בידע היכן מתאים לשתול כל עץ וכל פרח והם אף יעשו עבורכם את הרכישות של הצמחים. כמו כן הם מתכננים את מערכות התאורה בגינה שיתאימו לאווירה אותה תרצו לייצר וגם את מערכות ההשקיה.

אדריכל הנוף אינו עוסק רק בתכנון הגינה אלא גם בהקמתה ובפיקוח על ההקמה, בדיוק כמו האדריכל של הבית, על מנת שהתכנית תצא לפועל בדיוק כפי שתכנן.

עליו להתחשב בתשתיות הקיימות בשטח ומתכנן את ניצולן באופן הטוב והנכון ביותר. לכן אדריכל נוף משלב בתכנון שלו היבטים מתחומים שונים כמו טכנולוגיה, הנדסה אזרחית ועירונית וכמובן עיצוב פנים.

בחירה נכונה של אדריכל נוף

חשוב מאד שתקדישו תשומת הלב ומחשבה בבחירת אדריכל הנוף איתו תעבדו. כך שתהיו בטוחים שהעבודה תתבצע בצורה הטובה ביותר תוך שימוש בניסיון וידע עשירים שהוא מביא איתו. מה הם הדגשים החשובים לבחירת אדריכל נוף? הנה כמה טיפים חשובים לבחירת האדם המתאים:

פגישת היכרות – כדאי מאד להיפגש עם האדריכל פנים אל פנים, לוודא שיש תקשורת וכימיה טובות איתו ושמרגישים נוח במחיצתו. כאשר ישנן שאלות או בעיות שצצות לאורך התהליך, חשוב שתרגישו שיש לכם אל מי לפנות כדי לקבל תשובות ומענה.

ותק וניסיון – הם הגורמים שצריכים להיות אלה שיכריעו את הבחירה שלכם באדריכל נוף זה או אחר. כמובן שלפני כן חשוב שתוודאו שאדריכל הנוף בוגר לימודים אקדמיים מוכרים והוא אכן מתמחה בתחום הספציפי של אדריכלות נוף כפי שדרוש לכם. ישנם אדריכלי נוף בעלי התמחויות שונות, כמו למשל אדריכלי נוף של גנים וגינות, אדריכלות עירונית או אדריכלים המתמחים בעיצוב ותכנון מערכות השקיה. כאשר אתם יוצרים קשר עם אדריכל נוף כזה או אחר חשוב שתבדקו מראש האם יש לו ניסיון ו-ותק בנושאים שבהם אתם מעוניינים.  ידע תיאורטי באדריכלות נוף הוא כמובן דבר חיובי, אך ישנה חשיבות רבה גם לניסיון שהוא רכש בשטח. הן בהקשר של התאמת הצמחייה הנכונה לתנאים מסוימים כשמדובר בתכנון גינה, והן ביכולת לתת מענה ראוי לבעיות שצצות בשטח.

הצעות מחיר –  כדאי שתיקחו כמה הצעות מחיר ותערכו השוואה ביניהן. רצוי להתעקש על הצעות מחיר מפורטות הכוללות את סוגי הצמחים ועלותם, סוג מערכת ההשקיה המותאמת לגינה ועוד.

המלצות –  חשוב שתבחרו אדריכל/ית נוף על סמך המלצות. כהמשך ישיר לעבודה בשטח, המלצות יספרו לכם על איכות השירות, הזמינות, המענה המקצועי ולא פחות חשוב מכך, תכנון גינה יעיל צריך להישמר לאורך זמן ואף שנים. כדאי שתקבלו המלצות ממספר אנשים ולא תסתמכו רק על אחד (כי מה שמתאים לאדם מסוים לא בהכרח יתאים לאחר) ושל מישהו שהנתונים שלו דומים לשלכם (מבחינת סוג הגינה, המיקום בארץ וכו'). 

עבודות קודמות – בדומה לתהליך בחירה של קבלן או מעצב פנים, גם בבחירת אדריכל/ית נוף כדאי לראות עבודות קודמות שהוא ביצע. תוכלו לבקש ממנו תיק עבודות, או לראות תמונות של פרויקטים שאותם עיצב או שהיה שותף להם כדי שתוכלו להתרשם מסגנון העבודה שלו. תוכלו גם לבקש ממנו לדבר עם לקוחות קודמים שעבד איתם, בכדי שתוכלו ללכת לראות איך מתנהגת הגינה שתכנן ועיצב לאחר תקופה. 

תחדדו את הכיוון שלכם – הכרת סגנונות עיצוב שונים של גינות יכולה לסייע לכם בהבנה של מה שאתם רוצים אצלכם, ויכולה להקל עליכם את החיפוש אחר איש המקצוע העונה על רצונותיכם. תוכלו לקרוא קצת על עיצוב גינה וחוץ, וללכת להתרשם מחצרות בבתים אחרים.

חשוב לקחת בחשבון את עלויות עיצוב הגינה בתכנון התקציב הכללי. תוכלו להתייעץ עם אדריכל נוף עוד בשלב התכניות. גינה מעוצבת בבית או בבניין היא זו שעושה את 'קבלת הפנים' לבית שלכם, נותנת אופי ואוירה. הרושם הראשוני מתקבל ברגע פתיחת שער חצר הבית ולא משנה כמה הבית יפהפה.  גינה וחצר מעוצבת ומתוכננת היטב היא מקום המפלט שלכם, המקום בו תרצו לארח את האהובים שלכם, חשוב להפקיד אותה בידיים טובות, מקצועיות ואחראיות.

         

דילוג לתוכן