בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

כיצד בוחרים אדריכל/ית?

19/02/2022

כשאתם ניגשים לבנות את בית חלומותיכם, אחד מאנשי המקצוע הראשונים שתבחרו הוא האדריכל. מדובר בדמות מפתח בתהליך הבניה, ובחירה שיש לה השפעה גדולה על כל תהליך הבניה ועל האופן שבו תצלחו אותו. אדריכל הוא החוליה המקשרת בין הרצוי למצוי, בין רצונו ויכולתו של היזם לבין מגבלות חוק התכנון והבנייה ולתנאי המגרש. קשר חם בין האדריכל לבין היזם ישפיע רבות על מידת הצלחתו של הפרויקט.

האדריכל הוא הדמות הראשונה שמלווה אתכם כבר בשלבי התכנון והוא הדמות האחרונה שנכנסת אתכם לביתכם המוגמר. כלומר, בניגוד לבעלי מקצוע אחרים שילוו אתכם רק בשלב מסויים, האדריכל ילווה אתכם צמוד לאורך כל הדרך הארוכה הזו. לכן חשוב שבעת הבחירה בו תיקחו בחשבון את הממד המקצועי לצד האישי. ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים שכדאי שתזכרו בבואכם לבחור אדריכל.

לא כל פרויקט מצריך אדריכל. ישנם מקרים שמעצב/ת פנים יכולים לעשות את העבודה במחיר אפילו יותר זול. אדריכל מעורב על פי רוב בפרוייקטים מורכבים הדורשים תכנון הנדסי, בעוד שמעצב/ת פנים יכול.ה לספק מענה לכל צורך של עיצוב הבית, תכנון שיפוץ, התאמות וכדומה.

איך מוצאים אדריכל?

המלצות מפה לאוזן – דרך אחת היא לבקש מאנשים שאתם מכירים המלצות על אדריכל שעבדו איתו ולברר באיזו מידה הם היו מרוצים מתהליך העבודה מולו ומהתוצאה הסופית.

חיפוש ברשת – אפשר להשלים את החיפוש גם דרך חיפוש באינטרנט או ברשתות חברתיות. בפייסבוק יש הרבה קבוצות של עיצוב, שיפוץ ואדריכלות. זו דרך טובה לקבל שמות של בעלי מקצוע שתכננו בתים. גם בפלטפורמות כמו אינסטגרם ופינטרסט תוכלו להתרשם מעיצובים ולהתמקד במעצבים שאתם מתחברים לסגנון שלהם. תוכלו גם לשאול בעלי מקצוע אחרים שאתם עובדים איתם כמו קבלן, אם יש להם מישהו שהם מכירים וממליצים לעבוד איתו.

חשוב שתבקשו להסתכל בתיק העבודות זה ייתן לכם כיוון אם האדריכל מתאים לסגנון האישי שלכם. כדאי לבחון לא רק את ההיבט האסתטי של העבודה אלא גם את ההיבט המקצועי של תכנון העבודה מבחינה פרקטית ופונקציונלית.

ביקורי בית – לאחר שאיתרתם אדריכל שנראה לכם מתאים, בקשו ממנו 5 ממליצים באזור המגורים שלכם. גשו אליהם על מנת להתרשם מהעבודה שנעשתה. כך ניתן לזהות את הקו האישי ולראות שאתם מתחברים לסגנון. בנוסף, כדאי לתחקר את הממליצים כמה שיותר ולשאול על המקצועיות, עמידה בזמנים, יחסים בין אישיים, מחיר וכו.

זמינות – בשל העובדה שהאדריכל יהיה מעורב בכל השלבים של התכנון והבניה, דבר ראשון כדאי לבחור אדריכל בקרבת אזור המגורים שלכם, שיהיה זמין עבורכם ויוכל להגיע אל ביתכם מתי שצריך וללא שיקולי מרחק וזמן.

בחירה מושכלת – גם כאן לא כדאי לבחור בבעל המקצוע הזול ביותר ולצד זאת לזכור שהיקר ביותר אינו בהכרח הטוב ביותר. כדאי לבחור מישהו שהצעת המחיר שלו נראית לכם הוגנת.

כדאי לבדוק עם בעל המקצוע מהי בדיוק ההכשרה שלו וכמה שנות ניסיון יש לו. כדאי מאוד שלא להגזים ולא לבדוק יותר מארבעה אדריכלים או מעצבים. יותר מדי אפשרויות רק מקשות על הבחירה ויוצרות בלבול. כדאי להיות תכליתיים, להגיע לפגישה רק עם בעלי המקצוע שקיבלתם עליהם את ההמלצות הכי חמות ועשיתם עליהם את התחקיר הכי מדוקדק באינטרנט.

כימיה זה (כמעט) כל הסיפור

האדריכל הוא הגוף שמקשר בינכם לבין כל שאר בעלי המקצוע והוא זה שצריך לשלב בין השרטוטים בשלב התכנון לבין הבניה בשלב הביצוע. חשוב שהאדריכל יהיה קשוב אליכם ולצרכים שלכם, יידע ללוות ולנווט את התהליך בצורה הנעימה והטובה ביותר. יידע להמליץ לכם מניסיונו ולהתוות את הדרך בהתאם לתקציב שנקבע מראש.

בנוסף, אתם צריכים אדריכל שיודע כיצד לנהל ולהתנהל עם בעלי המקצוע באיזון העדין שבין השגת המטרות שלכם במלואן לבין היכולת לשמור על יחסים מקצועיים ומכבדים עמם.

הקשר האישי והכימיה גם הם פרמטרים חשובים ביותר. חשוב מאוד לבחור מישהו בראש שלכם, שאתם מרגישים שניתן לשוחח אתו בחופשיות ושיש דינמיקה טובה ביניכם. תהליך הבניה הוא איטנסיבי ועשוי להיות מלחיץ. אתם צריכים אדריכל שיתן לכם גב – ילווה ויעמוד לצידכם בשעת צרה ויניע את הפרויקט בהצלחה ובביטחון.

קשרים זו לא מילה גסה

אדריכל בעל קשרים יכול לקצר תהליכים ולהגיע לתוצאות הרבה יותר טובות תוך חיסכון ניכר בעלויות. כמו לדוגמה אדריכל שמכיר את חנות הריצוף הטובה באזור ושיכול להשיג לכם הנחות משמעותיות. אדריכל שיש לו קשר טוב עם הממונים ברשות המקומית. כזה שיכול להגיע למשרד המהנדס הראשי ולבקש בנעימות (ובאופן חוקי כמובן) שיעזור לו לקדם את התיק שלכם ואת הבקשות המיוחדות אם קיימות. זה בדיוק האדריכל שיכול לחסוך לכם חודשים של המתנות ותיזוזים מיותרים.

עלות אל מול תועלת – תדאגו שהאדריכל יעבוד בסינכרון מלא עם אילוצי התקציב שלכם. תראו כיצד יכול האדריכל להביא למקסימום את התמורה שתקבלו ביחס לאילוצים הקיימים כמעט תמיד – מגודל התקציב ועד לטוואי השטח המיועד לבניה.

חוזה – העוגן שלכם

אל תוותרו על שלב חתימת החוזה. החוזה הוא המסמך ששם את כל מה שנקבע ביניכם לבין האדריכל על הכתוב ושעושה סדר לגבי השירות שניתן לכם, מה הוא כולל, כמה הוא עולה וגם כמה זמן הוא יימשך. אדריכל שלא מוכן לחתום על חוזה, זה עלול להעיד על רמת המקצועיות או המחוייבות שלו לפרוייקט. נצלו את החוזה על מנת להגדיר כל פרט שנראה לכם הגיוני כגון תהליך התשלום וזכרו שאין חוזה אחיד לשכירת אדריכל וגם אם מצאתם כזה, רצוי מאוד לבצע בו שינויים שיתאימו אותו לרוח הפרויקט שלכם.

זכרו – הצלחת הפרויקט תלויה בכם. גם אם יש לכם אדריכל מעולה, תמיד תדאגו להישאר מעודכנים ולהיות מעורבים שהרי בסופו של דבר אתם עומדים לגור בבית הזה ובאחריותכם שהכל יתבצע באופן הכי טוב שניתן. אתם המנהלים של הפרויקט והאדריכל הוא זרוע שתעזור לכם לבצע את זה באופן המוצלח ביותר.

דילוג לתוכן