בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

טיפים ששוים זהב

22/02/2022

ניהול נכון של ההון  – איך לבנות בית בלי לחפור לעצמכם בור

מתכננים לבנות בית? יש אינספור הוצאות ועלויות הכרוכות בתהליך המורכב שלפניכם, אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לראות איפה בכל זאת ניתן לקצץ ולחסוך בעלויות.

1. הדבר הראשון שיכול לעזור לכם הוא לעשות תכנון מפורט של התקציב, הכולל בתוכו את כל ההוצאות של פרויקט בניית הבית. החל מתשלום על הקרקע, היסודות והשלד, תשלומי מיסים, תשלום לקבלן ולאנשי המקצוע ועד לתשלום עבור החומרים והבניה עצמה. רשמו לעצמכם בטבלה את כל ההוצאות של שלבי הבניה השונים, כדי שלא יהיה מצב שתיתקעו באמצע הבניה בלי יכולת תקציבית להמשיך והבניה תיעצר. כשהפרויקט נעצר זה מבזבז לא רק זמן אלא גם כסף. תכנון פיננסי נכון מאפשר לכם וגם לאדריכל ולכל מי שעוסק בתכנון, להבין את התמונה המלאה ולראות בדיוק כמה כסף יש לפרוייקט, ובכך לבצע תכנון מדויק יותר. תכנון מדוייק שווה כסף, כי אם יש טעויות בתכנון, לתקן אותם כרוך בהוצאות גדולות.

2. יש תחומים עליהם לא כדאי לכם להתפשר. כי אם תחסכו בהם, זה עלול לעלות לכם ביוקר.                      איכות הבניה היא אחד הדברים החשובים שעליכם להתייחס אליהם בבנית בית והיא כוללת בחירה של חומרים איכותיים ושל אנשי מקצוע מנוסים ואמינים. חשוב להשקיע במקומות שלא ניתן אחר כך להחליף או לתקן בקלות, כמו חומרי השלד והתשתיות. חיסכון במקומות האלה עלול לגרום לתקלות בבטיחות ולליקויי בנייה וזהו נזק שבעתיד אתם עלולים לשלם עליו הרבה מאוד כסף. לכן חשוב שתבחרו קבלן טוב ובעל ניסיון.

3. תנו לבעלי מקצוע לנהל את העבודה. ניהול ופיקוח פרוייקט זו עבודה רצינית הדורשת זמן, ידע וניסיון. גם אם יש לכם את הזמן לכך, ברוב המקרים אין בידכם את הידע המקצועי שיש בידי אנשי המקצוע המנוסים. זה עלול לגרום להרבה טעויות שיתורגמו להוצאה כספית נוספת.

4. תבחרו קבלן אחד שירכז את הפרוייקט. בנית בית פרטי דורשת קבלנים רבים לשלבי הבנייה השונים. עבודה מול קבלנים מרובים יכולה להיות מאתגרת וגם יקרה. כדאי שתקחו גורם מקצועי אחד שינצח על כל תהליך התכנון והבניה. אותו גורם יספק תכנון פיננסי מדויק ותכנון אדריכלי חכם ומפורט לפרטי פרטים, וידאג לכך שאנשי המקצוע עובדים בתיאום ובסנכרון מלא. זה יחסוך לכם מלבד הרבה כאב ראש, גם לא מעט כסף.

5. ההבדלים בעלויות בנייה פרטית נובעים בעיקר מאיכות הגימורים. הגימורים יכולים להיות סוג הריצוף שתבחרו, הברזים, הכלים הסניטריים, הנגרות בבית ועוד.כשאתם בונים בית ומשקיעים כל כך הרבה כסף בפרוייקט, לעיתים נראה לכם שההחלטות האלה הן קטנות ושוליות, מאה שקל לכאן או לכאן. אבל במצטבר זה יכול להגיע לסכומים נכבדים שמוסיפים על העלות ועל הכיס שלכם.

6. תכנון אדריכלי מדוייק – תכנון אדריכלי כולל התייחסות לאינספור פרטים ופריטים. ככל שמשקיעים זמן רב יותר בתכנון, כך ניתן לחסוך הפתעות ועלויות מיותרות בהמשך. באמצעות תכנון אדריכלי טוב ניתן למנוע טעויות שעלולות להתגלות בעתיד בזמן הבניה. טעויות הצצות במהלך הבניה עולות הרבה יותר. בנוסף,  אדריכל בעל ניסיון ידע איך להוזיל עלויות כשהוא יבחן פרטים שונים בפרויקט. פרטים תכנוניים שהם לכאורה קטנים יחסית, כגון גודל וכמות החלונות בבית, כמות נקודות החשמל ועוד עשויים להשפיע על העלויות הסופיות באופן ניכר.

7. החומרים הדרושים לשלבי הבנייה השונים מהווים חלק משמעותי מאוד מעלות הפרויקט כולו. כדאי שתעשו סקר שוק, תקבלו הצעות מחיר, ותבחרו את הספקים המשתלמים ביותר.

ככל שתעשו זאת בשלבים המוקדמים של הפרוייקט, זה יכול להוזיל לכם את העלויות.

8. בכל פרוייקט של בניית בית לוקחים חלק בעלי מקצוע רבים, קבלנים, מתכננים וכו. יש חשיבות גדולה, במיוחד בשלב התיכנון, שיהיה תיאום מלא בין כולם – האדריכל, מהנדס הקונסטרוקציה, יועץ החשמל, התאורה וכו. עבודה מתואמת והרמונית בין בעלי המקצוע יכולה למנוע אי הבנות ותקלות בהמשך, שעלולות לגרום לכך שיהיה צורך לעשות שינויים. ושינויים כאמור שווים כסף. ניתן לשכור לשם כך חברת נדל"ן או יזמות בנייה שתפקח על כל הפרוייקט ותדאג לוודא שכל הצדדים מסונכרנים זה עם זה.

בדרך לבניית הבית שחלמתם עליו, ודאי יהיו פערים בין החלומות שלכם לבין המציאות והמגבלות בשטח.

בין אם מדובר במגבלות תקציב, מגבלות הקרקע, ועוד אילוצים בהם וודאי תיתקלו במשך הדרך.

תהיו מעורבים בתהליך, בקיאים בכל הפרטים וחלק בלתי נפרד מקבלת ההחלטות. תבחרו בקפידה את בעלי המקצוע ומנהלי הפרוייקט שיצעדו אתכם את הדרך הזאת.
ככל שתהיו מתוכננים ותקבלו החלטות חכמות, תוכלו לא רק לשמור על מסגרת התקציב שלכם, אלא אף להוזיל את העלויות.

דילוג לתוכן