בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

טיפים לבחירת קבלן שלד

27/04/2022

אז איך בוחרים קבלן שלד? השאלה הזו מדירה שינה מעיניהם של זוגות רבים אשר עומדים לבנות בית, ומסיבה טובה. מדובר באחד מאנשי המקצוע הכי חשובים בתהליך, ומי שיש לו השפעה רבה על איכות הבית ועמידותו לאורך שנים.

על מה אחראי קבלן השלד?

  • ביצוע סימונים ומדידות על הקרקע
  • תיאום בין הקונסטרוקציה לתוכנית האדריכלית
  • קידוחים ובניית יסודות המבנה
  • בחירת חומרי השלד והזמנתם
  • בניית קירות המעטפת
  • יציקת עמודי הבטון, חגורות ותקרה

קבלן השלד מפקח על עבודות הבנייה באתר בשטח ומוודא שפועלי הבניין במקום מבצעים את העבודות על פי התוכנית והנהלים, תוך שימת לב לעמידה בתקנים ואיכות העבודה. אמנם את תכנון השלד מכין מראש מהנדס הקונסטרוקציה, אך קבלן השלד הוא זה שאמור לבצע את התוכניות בשטח, ללא ליקויים ובהתאמה מושלמת לתוכנית. 

מידת הבטיחות של הבניין כולו תלויה בקיומו של שלד תקין וחזק, היכול לעמוד בנזקי טבע ופגיעות מסוגים אחרים, ולספק תשתית תקינה לבניית הבניין כולו. את שלד הבניין, בניגוד למרכיבים אחרים בבית כמו ריצוף או חלונות, קשה מאוד ויקר לתקן לאחר השלמת הבנייה, לכן בחירת קבלן השלד היא אחת ההחלטות החשובות שתעשו בבניית הבית שלכם.

אז איך לבחור קבלן שלד בצורה נכונה?

יש כמה פרמטרים שכדאי לכם לקחת בחשבון.

מקצועיות – היות ולשלד יש השפעה רבה על היציבות והבטיחות של המבנה, אל תתפשרו על הבחירה בקבלן והדבר החשוב ביותר שמעיד על כך הוא המקצועיות שלו ועובדת היותו קבלן מוסמך ורשום ברשימת הקבלנים המאושרים על ידי משרד הבינוי והשיכון. רישום בפנקס הקבלנים – זהו תנאי מרכזי לפני ההתקשרות עם קבלן השלד. 

המלצות קודמות– כדאי לחפש המלצות קודמות ולוודא שזהו קבלן עם הסטוריה של פרוייקטים מוצלחים ולקוחות מרוצים. אם הקבלן הורשע בעבירה כלשהי הקשורה לתחום הבנייה או התנהג בצורה בלתי מקצועית, שמו יוסר מפנקס הקבלנים. 

כדאי לכם להיפגש עם הקבלן באופן אישי ולא להסתפק בשיחת טלפון. כך תוכלו להתרשם מרצינותו ואמינותו ולשאול את כל השאלות.

השוואת מחירים – פנו למספר קבלנים והשוו מחירים. תוכלו לשאול ולהתייעץ גם בפורומים וקבוצות ברשת כדי לוודא שהמחירים המוצעים סבירים ביחס לעבודה הנדרשת.

הערכת זמנים – דרשו מהקבלן הערכה של זמן העבודה הנדרש, והשוו בין הערכות הזמן של קבלנים שונים. יש לוודא שהערכת הזמן הנ"ל תינתן בכתב, וכי תוכנס בסופו של דבר לחוזה ביניכם. תוסיפו לחוזה סעיף המפרט מה חובתו של הקבלן כלפיכם וכיצד יפצה אתכם אם לא יעמוד בהערכה שקבע. בחוזה מומלץ לקבוע את שלבי העבודה, ולוודא שהתשלום עבור כל שלב יועבר רק לאחר ביצוע השלב. 

זמינות ונוכחות באתר – חשוב לוודא שהקבלן יהיה פנוי וזמין לאורך תקופת הפרויקט, שיוכל להגיע לאתר בעת הצורך ושיהיה זמין לכל דבר ועניין לאורך התהליך. בניית השלד חייבת להתבצע על ידי עובדים מומחים ומנוסים ובאחריות הקבלן לוודא שהם אכן עונים על הדרישות האלה. 

יחסי אנוש – הכימיה והתקשורת שלכם עם הקבלן הינה חשובה, כדי שתרגישו שתוכלו לפנות אליו בכל שאלה או בעייה ולקבל מענה מתאים, וכדי שהתהליך יהיה נעים ופורה לשני הצדדים למרות הלחץ הכרוך בו. 

מומלץ מאוד לעגן בכתב את ההתקשרות מול הקבלן ולחתום על חוזה הכולל לוח זמנים, תנאי תשלום בשלבים, פירוט חומרי הבנייה ואף פיצוי על אי עמידה בלוחות זמנים שהוגדרו מראש.

הישארו מעורבים לכל אורך תהליך הבנייה –

גם אם בחרתם בהצלחה את הקבלן המתאים לכם ביותר, קבלן מומלץ שנעים לעבוד איתו, וסיכמתם על חוזה הוגן ומגן על שני הצדדים, בזאת לא תם חלקכם. בכדי להיות בטוחים שהכל נעשה לפי רצונכם ועל הצד הטוב ביותר, תקפידו להיות מעורבים בכל תהליך הפרויקט ולפקח שהכל מתנהל לפי התוכנית. כדאי אף להגיע לאתר הבנייה עצמו, לבדוק מה קורה בשטח, זה יעזור להבטיח שהעבודה מתבצעת עפ"י התקנים ובצורה איכותית. ככל שתהיו יותר בעניינים ותעקבו מקרוב אחרי ביצוע הפרוייקט, כך תוכלו לוודא שהכל מתנהל לפי הדרישות ותבטיחו את שביעות רצונכם.

כאשר מסתיים שלב בניית השלד, הבית שלכם כבר עומד על תילו. הפרויקט שלכם קורם "עור וגידים" או יותר נכון, יסודות, עמודים וקירות… הבסיס עומד מוכן ויציב ועכשיו אפשר להתקדם לעבר השלב הבא.

דילוג לתוכן