בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

האם אתם צריכים מהנדס ואיך בוחרים אותו?

22/02/2022

בתהליך פרוייקט הבניה של ביתכם תעמדו מול גורמי מקצוע רבים – מתכננים, יועצים, מבצעים,
שילוו אתכם משלבי התכנון המוקדמים ועד לסיום ההפרויקט.
הקונסטרוקטור הוא ללא ספק דמות מפתח בפרויקט שלכם ולחלקו בתהליך הבנייה חשיבות גבוהה במיוחד.

מה תפקידו של הקונסטרוקטור בתכנון המבנה?

המהנדס מתכנן את השלד עליו יתבסס הבית, עליו לקחת בחשבון את תנאי השטח עליו יוקם המבנה, לעיתים קרובות בשילוב של יועץ קרקע – תלוי בדרישות הרשויות. תפקידו להמיר את התוכנית האדריכלית שלכם לכזו שמכילה פרטים הנדסיים. המהנדס נדרש לעבוד בתיאום מול האדריכל ולוודא שהתוכנית ההנדסית משתלבת עם התוכנית האדריכלית של הבית. בנוסף, עליו להכין כתב כמויות שהוא חישוב של כמויות החומרים הדרושים לשם השלמת הבנייה (מלט, חצץ, ברזלים וכו) . הקבלן אשר יבנה את הבית, חייב לפעול בהתאם לתוכנית ההנדסית שהוכנה.

תכנון השלד ישפיע באופן ישיר על חוזק המבנה בשגרה אך גם אמור לקחת בחשבון את התנהגות המבנה ועמידותו באירועים חריגים כמו תופעות טבע (רוחות, שיטפונות ורעידות אדמה), עמידה באירועים חריגים (אש, מלחמה וכדומה) וכמובן עמידותו של המבנה לאורך זמן.
באחריותו של המהנדס לוודא שלא יהיו במבנה סדקים, שברים או שקיעות בעתיד.

כחלק מתפקידו, המהנדס אחראי על ביקורת השלד בזמן הבניה ועליו לבדוק שקבלן השלד עובד בהתאם לתיכנון. אם יתעוררו בעיות או ליקויים בבטיחות המבנה במהלך הבניה, באחריותו להתריע עליהם ולמצוא להם פיתרון. מהנדס מקצועי יתאים את עבודתו לתיכנון האדריכלי וידאג לתכנן את עמודי החיזוק, הקורות וכו' כך שלא יפגמו בנראות הכללית של הבית וכמובן ידאג שהמבנה יעמוד יציב ובטוח וללא ליקויים.

אחת ולתמיד –  מה ההבדל בין הנדסאי בניין למהנדס?

למהנדס ולהנדסאי סמכויות שונות בתכנון סוגי מבנים שונים ובכל מקרה על שניהם לעמוד בבחינות המקצוע ולקבל הסמכה רשמית לעסוק בתכנון שלד.
היקף הלימודים של המהנדסים רחב יותר ולכן לאחר הכשרתם והסמכתם הם רשאים לתכנן מבנים שהנדסאי לא יכול לתכנן כמו מגדלים ומבנים מעל גובה מסויים.

בסיום לימודיהם צריכים המנהנדס או ההנדסאי להירשם בגוף רשם המהנדסים בכדי שיוכלו לעסוק במקצוע באופן חוקי.

איך תבחרו קונסטרוקטור?

אין חכם כבעל ניסיון –
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר המאפיינים בעלי מקצוע בתחום ההנדסה הוא הותק והניסיון המקצועי.  המהנדס צריך לתת ייעוץ ופיתרונות הנדסיים לבעיות שונות שיתרחשו בזמן הבנייה, ולכן לניסיון שלו  יש כאן משקל משמעותי. נקודה נוספת היא שמהנדס מנוסה יכול להביא לחיסכון בעלויות, ע"י תיכנון הנדסי יעיל מבחינה כלכלית.

תבקשו המלצות מקצועיות – בניגוד לבעלי מקצוע אחרים בהם תוכלו לבקש המלצות מחברים או משפחה, כאן כדאי שתקבלו המלצה מפי בעלי מקצוע. לא תוכלו ללכת להתרשם מעבודות קודמות כמו במקרה של אדריכל, שאת תוצאות עבודתו ניתן לראות ויזואלית. אין לכם דרך לדעת או להתרשם באמת מטיב העבודה של המהנדס, אלא בחלוף זמן. במקרים רבים האדריכל הוא זה שנותן את ההמלצה על מהנדס, ובכל מקרה חשוב שהוא יביע נכונות לעבוד עם מהנדס כזה או אחר. אפשר גם לשאול קבלנים על איזה מהנדס הם ממליצים. לקבלנים יש ניסיון והיכרות עם מהנדסים רבים מהשטח.

חלק מהקונסטרוקטורים עובדים באופן עצמאי וחלקם עובדים כחלק ממשרד גדול של מהנדסים והנדסאים.
אם אתם בוחרים להתקשר מול משרד גדול, תבדקו מי יהיה המהנדס שיעבוד איתכם בפועל.

להתחשב בסביבה – נושא חשוב נוסף שעל המהנדס להקדיש לו מחשבה ותכנון הוא הפיתוח סביב המבנה. תדאגו לוודא שהמהנדס יכלול בתכנית את החניה, שבילי הגישה, החומות סביב המבנה, קירות תומכים או כל אלמנט אחר סביב המבנה הדורש התייחסות הנדסית. חשוב להתייחס בתכנון לגורמים אלה על מנת למנוע בעתיד
התרוממות או שקיעת שבילים ורחבות, סדקים וכו.
הקשר שלכם עם המהנדס הוא מצומצם, האדריכל הוא זה שיעבוד מולו בשלב התכנון, והקבלן והמפקח בשלב הביצוע. חשוב שתקבלו מהמהנדס הערכת זמן לביצוע תכניות העבודה על מנת לא לגרום לעיכובים מיותרים בתהליך התכנון והבנייה.
הבחירה במהנדס היא חשובה ומכרעת, וכאן לא המקום לחסוך. אל תבחרו במתכנן הזול ביותר, זה עלול לעלות לכם ביוקר. פערי המחירים בין הקונסטרוקטורים השונים הם זניחים ביחס לעלות התכנון, החומרים והבנייה. קונסטרוקטור טוב יכול לחסוך לכם בהוצאות הבנייה והחומרים ולמנוע מכם בעיות עתידיות בתחזוקת המבנה.
לסיכום, בחירה בצוות תכנון מקצועי ואחראי יביא להשלמת הפרוייקט בהצלחה.

תכנון לקוי עלול לגרום לכשלים ברמות שונות, מהוצאות מיותרות ובעיות בנראות של המבנה ועד למקרים נדירים של כשלים חמורים בעמידות המבנה. על כתפיו של המהנדס מונחת אחריות כבדה לכל הנוגע לתקינותו של הבית שלכם, בטיחותו ועמידותו. יש אלמנטים בבית אותם תוכלו לתקן ולשנות עם השנים, אבל את השלד של הבית יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לתקן. מכאן החשיבות הרבה בבחירה שלכם בקונסטרוקטור שיתן לכם בסיס איתן.

דילוג לתוכן