בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

בחירת אנשי מקצוע – לבחור נכון

22/02/2022

מה הם השיקולים לבחירת אנשי המקצוע שילוו אתכם בשלב התכנון

בשעה טובה החלטתם לצאת לדרך ולבנות את בית החלומות שלכם. בחירות רבות יעמדו בפניכם בדרך להגשמת החזון, אחת מהבחירות הראשונות ואולי החשובה מכולן, היא בחירת אנשי המקצוע שילוו אתכם לאורך כל תהליך הבנייה.

אחד מהאתגרים בבניית בית פרטי, משלב רכישת הקרקע ועד המפתח, הוא ההתעסקות עם נותני שירות רבים ומגוונים. כיוון שהתהליך מורכב משלבים רבים שונים, בכל שלב תידרשו לעבוד מול בעל מקצוע בהתאם לתוכנית העבודה. כאן נביא לפניכם את רשימת בעלי המקצוע מולם תידרשו לעבוד בשלב התכנון.

בשלב זה מעורבים בעלי מקצוע כמו אדריכל, מהנדס, קבלן, מהנדס חשמל, קבלן אינסטלציה, יועץ קרקע, מעצבי פנים ועוד.

מודד – יש לשכור מודד לצורך הכנת מפת מדידה טופוגרפית של גבולות המגרש. מפה זו היא הבסיס למיקום הבית בשטח, תכנון התשתיות והפיתוח, ובסיס להגשת הבקשה להיתר בנייה.

אדריכל – חשוב שתבחרו אדריכל או אדריכלית מנוסים אשר ידעו לתכנן את הבית תוך ניצול מיטבי של השטח עליו אתם בונים. חשוב מאוד להתקשר עם אדריכל.ית בחוזה – בדיוק כמו עם הקבלן שתבחרו. ליווי אדריכלי לפרויקט בניה עצמי הוא הכרחי לצליחת כל המשוכות הבירוקרטיות חשוב שהאדריכלים יהיו חלק מהפרויקט, ילוו אותו, ויפקחו על התקדמות העבודה עד השלמת הבניה.

קבלן –  חשוב לבדוק האם הקבלן רשום, מופיע בפנקס הקבלנים ולוודא שהוא בעל רישיון בתוקף. חשוב ביותר לבקש המלצות להתרשם  מעבודות קודמות של הקבלן ולדבר עם לקוחות עבר. כאשר אתם מבקרים בפרויקטים שלו, שימו לב לאיכות העבודה ורמת הגימורים. קחו בחשבון שהקבלן הוא המלווה הצמוד שלכם ועל כן חשובה מאוד הכימיה שיש לכם איתו וחשוב לכונן איתו יחסי אמון.  אל תחששו לשאול אותו על אנשי הצוות שלו, כמה צוותים יש לו בכל זמן נתון ומה רמת הפניות שלו לפרויקט, האם הוא נותן גם שירותים של קבלן מפתח או רק שלד.

מהנדס או קונסטרוקטור – תפקידו לקחת את התוכנית האדריכלית (החלק המתייחס לנושא השלד) ולתרגם אותה לשפה הנדסית. מבחינת מזמין הבניה, קונסטרוקטור או מהנדס זה היינו הך. ההבדל בין השניים מתבטא בעיקר בפרויקטים מורכבים בבניה של בניינים מעל ארבע קומות, בהם מהנדסים רשאים לעבוד בהתאם לרישיון. המהנדס צריך לעבוד בתיאום עם האדריכל, לוודא שהתוכנית ההנדסית משתלבת עם התוכנית האדריכלית של הבית.

מפקח בניה – בניית בית פרטי הוא תהליך מורכב שלוקח זמן רב. לרובנו אין את היכולת להיות במעקב צמוד באתר הבנייה, וכאן נכנס הצורך במפקח בניה.

מפקח בניה אמור לעקוב ולפקח עבורכם על כל שלבי הבנייה, לדאוג לתכנית עבודה ולתיאום בין כל אנשי המקצוע, ולנהל את הפרויקט בשמכם. הוא בודק את עבודתו של הקבלן, וכל אנשי המקצוע הפועלים בשטח חייבים להישמע להוראותיו.

תחום סמכויותיו של מפקח בניה תלוי מאוד בהסכם ההתקשרות וישנם מפקחים המשמשים גם כמנהלים של אנשי המקצוע בפרויקט הבנייה ודואגים לתיאום ותזמון בין אנשי המקצוע. חשוב שתבדקו שהמפקח מגיע עם ניסיון רב בתחום, חשוב לבדוק מהי ההכשרה שלו ולבחון פרויקטים שעשה בעבר.

קבלני משנה מקצועיים איתם תעבדו בשלב התיכנון

אדריכל/ית פנים- תלווה אתכם לאורך כל שלבי הבניה והשיפוצים – תכניות הגשה לרשויות, תכניות עבודה, כתבי כמויות, בחירת חומרים ופיקוח אדריכלי, וכן בחירת ריהוט ואביזרים לבית המוגמר.

חשמלאי- החשמלאי כמו מספר בעלי מקצוע אחרים, עובד בפרויקט מתחילתו ועד סופו. הוא אחראי להכנות חשמל זמני, הכנות חשמל בסוף שלד, הרכבת לוחות חשמל ומשיכת חוטי חשמל, הרכבת אביזרים, ביקורת חברת חשמל וחיבור חשמל קבוע. לאחר מכן קבלן החשמל יתאם ביקורת של חברת החשמל. לאחר שהביקורת תעבור בהצלחה, חברת החשמל תחבר אותנו בחיבור קבוע לרשת החשמל.

קבלן החשמל עובד ע"פ תכניות של יועץ חשמל וע"פ תכנית מיקום נקודות שנעשית ע"י גורמי העיצוב (אדריכל/ית, מעצבת פנים).

אינסטלטור- אחראי על כל הכנות האינסטלציה, התקנת צנרת המים ואביזרים, בדיקת לחץ, הטמעת צינורות ניקוז למזגנים, התקנת ביוב חוץ, הרכבת כלים סניטריים.

קבלן האינסטלציה עובד ע"פ תכניות של יועץ אינסטלציה וע"פ תכנית מיקום נקודות שנעשית ע"י גורמי העיצוב.

קבלן המיזוג- אחראי על  הכנות התשתית למיזוג אויר, הרכבה וחיבור המזגנים. 

כמובן שכל קבלני המשנה צריכים לעבוד בשיתוף פעולה מול האדריכל לצורך יצירת תוכנית אדריכלית מתוכננת מראש. חשוב מאוד בתכנון הבית להשקיע מספיק מחשבה לגבי מיקום נקודות חשמל, או ניקוז של מים בתוך הבית ומחוצה לו, כיוון שתכנון טוב מראש חוסך המון כסף וכאבי ראש בהמשך.

כל אחד מבעלי המקצוע אמור לעבוד לפי תכניות ומפרטים ברורים ומוגדרים מראש, על מנת למנוע טעויות ואי הבנות.

מומלץ מאוד לעגן את העבודה ביניכם לבין כל נותן שירות שמבצע עבורכם עבודות בחוזה, בין אם זה קבלן, אדריכל, מהנדס, יועץ חשמל וכו… החוזה הוא המסמך שבו נכתב כל מה שנקבע לגבי השירות שניתן לכם, מה הוא כולל, כמה הוא עולה וכשמדובר בבנייה של בית – חשוב מאוד להבין גם כמה זמן הוא יימשך כולל זמן אחריות על העבודה.

אל תבחרו אוטומטית בהצעה הזולה ביותר, הזול לפעמים עולה ביוקר, הקפידו להתרשם מאיכות בעלי המקצוע, ניסיונם, מעבודות קודמות שביצעו, מהמלצות של אנשים אחרים שעבדו איתם ומאיכות התקשורת שיש לכם איתם.

דילוג לתוכן