בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

אנשי מקצוע בשלב הביצוע

21/04/2022

ברכות! עברתם את השלב הראשון בבניית הבית הפרטי שלכם – שלב התכנון. 
בחרתם מגרש, בניתם תקציב, בחרתם את האדריכל והקבלן איתם תעבדו, וכבר יש בידכם תוכניות מפורטות של איך ייראה ביתכם העתידי.  עד עכשיו עבדתם מול בעלי מקצוע שונים כמו אדריכל/ מהנדס, מהנדס חשמל, קבלן אינסטלציה, יועץ  קרקע, אדריכל נוף, קבלן מיזוג אוויר, מעצבי פנים ועוד.

בשלב הביצוע ובניית הבית תפגשו בעלי מקצוע נוספים, אז שלוש ארבע – לעבודה! 
בשלב השני מעורבים בעלי מקצוע כמו קבלן שלד, קבלן עבודות עפר, קבלן איטום, קבלן עבודות חשמל, קבלן אינסטלציה וביוב, קבלן מיזוג אוויר, קבלן צבע ועוד. במאמר זה ננסה לעשות קצת סדר בתפקידים השונים ובתחומי האחריות של אנשי המקצוע שילוו אתכם בבניית הבית.

מנהל פרויקט/ מפקח – תפקידו של מנהל הפרויקט / מפקח הבניה הוא לבחור קבלנים מקצועיים, לתאם את סדר הגעתם וסדרי עבודתם באתר ולפקח על ביצוע העבודה בהתאם לתכניות ובצורה מיטבית.

קבלן השלד – קבלן השלד עובד לפי תכניות אדריכלות וקונסטרוקציה. עבודות השלד הינן עבודת בניית הבניין עצמו והן כוללות את היסודות, הרצפות, העמודים, הקירות, התקרות, וגג הבניין (לא גג רעפים). כמו כן קבלן השלד בונה את קירות הפנים, גרמי המדרגות ופרטי בנייה אחרים. השלד מעניק לבניין את צורתו ואת יציבותו.

קבלן איטום – אחראי לביצוע כל עבודות האיטום בבית. איטום המרתף, מסד הבית, איטום חדרים רטובים, איטום מרפסות, מפגשי פנים וחוץ, איטום אדניות, גגות ועוד. קבלן האיטום עובד לפי מפרט של האדריכל או של יועץ איטום.

קבלן חשמל – תצטרכו להתקשר עם קבלן החשמל מיד בתחילת הבניה והוא ילווה אתכם בפרויקט מתחילתו ועד סופו.
קבלן החשמל מבצע הארקת יסוד, הכנות לחשמל זמני, הכנות חשמל בסוף שלד, הרכבת לוחות חשמל ומשיכת חוטי חשמל, הרכבת אביזרים, ביקורת חברת חשמל וחיבור חשמל קבוע. לאחר מכן קבלן החשמל יתאם ביקורת של חברת החשמל. לאחר שהביקורת תעבור בהצלחה, חברת החשמל תחבר אותנו בחיבור קבוע לרשת החשמל.
קבלן החשמל עובד ע"פ תכניות של יועץ חשמל וע"פ תכנית מיקום נקודות שנעשית ע"י גורמי העיצוב (אדריכל/ית, מעצבת פנים).

קבלן אינסטלציה – גם קבלן האינסטלציה מעורב בפרויקט מתחילתו ועד סופו. הוא מבצע הכנות אינסטלציה, צמ"גים וצינורות אויר, התקנת צנרת המים ואביזרים, בדיקת לחץ, צינורות ניקוז למזגנים, התקנת ביוב חוץ, חיבור לדוד המים החמים והרכבת כלים סניטריים. קבלן האינסטלציה עובד ע"פ תכניות של יועץ אינסטלציה וע"פ תכנית מיקום נקודות שנעשית ע"י גורמי העיצוב.

קבלן גגות רעפים – קבלן גגות רעפים או גגן, אחראי לבניית תשתית גג הרעפים, הנחת הרעפים ויישום תוכניות ופרטי האדריכלות.

קבלן המיזוג –  מבצע את הכנות התשתית למיזוג אויר, הרכבה וחיבור המזגנים. 

קבלן טיח –  קבלן הטיח יכין את שלד הבית לטיח ויבצע את עבודת הטיח הכוללת מספר שכבות ושלבים, בפנים הבית ובחוץ. בשלב ראשון מבוצעים כל ביטוני הצנרת, סיתותים של קירות, התקנה של רשתות אינטרגלס בכל התפרים. לאחר מכן הרכבת פיגומים, אשפרת הבלוקים, שכבת הרבצה, הרכבת פינות טיח, שכבה מיישרת, שליכט צבעוני בחוץ.

קבלן הריצוף – הרצף מתחיל את עבודתו לאחר סיום טיח פנים ובדרך כלל מסיים את כל עבודתו ברצף. הרצף מבצע מילוי שומשום, לוקח שטיכמוס לקביעת גובה הריצוף, מבצע את כל ריצוף הבית, הפנלים, חיפוי חדרים רטובים וחיפוי הקיר במטבח. עבודת הרצף נעשית ע"פ הנחיית המעצב/אדריכל.

קבלן האלומיניום – מרכיב חלונות ודלתות אלומיניום. אחראי ללקיחת מידות, הרכבת משקופים עיוורים, הרכבת האלומיניום. הרכבת המשקופים העיוורים נעשית בשלב הטיח, הרכבת האלומיניום נעשית לקראת סוף הבניה.

קבלן האלומיניום עובד ע"פ מפרט של המעצב/אדריכל.

קבלן צבע – מבצע צביעה של כל פנים הבית, כולל צביעות דקורטיביות ואפקטים מיוחדים.

מסגר – עבודות המסגרות כוללות – שער כניסה להולכי רגל, שער חניה, מעקות ועבודות ברזל מיוחדות.

קבלן פיתוח –  עבודות הפיתוח כוללות את כל מה שנמצא בסביבה שמחוץ לבית – שבילי הבטון, גדרות, חניות, משטחי בטון, משטחים מרוצפים, מדרכות וכדומה.

לסיכום, בתהליך בניית הבית ילוו אתכם הרבה מאוד בעלי מקצוע שונים, כל אחד ותחום האחריות שלו. בחרו את בעלי המקצוע בצורה נבונה, אתם הולכים לעבוד איתם תקופה ממושכת, ולכל אחד מהם השפעה רבה על איכות הבניה, על החוויה הכללית שתהיה לכם מהתהליך וכמובן על החיים בבית. כדאי שתוודאו שלקבלנים איתם אתם עובדים יש ביטוח ושהינם קבלנים רשומים.
הקפידו לבקש המלצות מלקוחות קודמים שעבדו איתם ולכו לראות עבודות שלהם בבתים שבנו בעבר.
אל תתפתו לבחור בקבלנים המציעים את המחיר הזול ביותר, חפשו מחיר הוגן וכזה שתואם את יכולתכם.
כדאי שתכינו מפרט טכני ותפנו איתו לקבלת הצעות מחיר, כך תוכלו לערוך השוואות בין ההצעות השונות.
תבדקו שהתקשורת עם בעל המקצוע נוחה ונעימה. שהוא קשוב אליכם ושיש לכם כימיה טובה, יש לכם דרך ארוכה לצעוד ביחד! בהצלחה!

דילוג לתוכן