בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

איך לבחור מעצב/ת פנים? כל הטיפים החשובים

25/05/2022

עד לפני שנים מעטות, להשתמש בשירותי עיצוב פנים בעת עיצוב הבית נחשב ללוקסוס השמור למעטים שיכולים להרשות זאת לעצמם. היום יותר ויותר אנשים מבינים ומכירים בחשיבותם ונחיצותם של מעצבי הפנים בתהליך המורכב של עיצוב הבית. 

לפני שנגיע לאופן שבו כדאי למצוא ולבחור מעצב/ת פנים עם ההיצע האדיר והתחרות הגדולה הקיימת בשוק כיום, נעמוד על היתרונות הקיימים ברכישת שירותי עיצוב פנים ומהי חשיבותם לפרויקט המרגש העומד לפניכם.

ההבנה המקצועית של מעצבת פנים מאפשרת חיסכון מהותי בעלויות עיצוב וגימור הבית, עם בחירה נכונה ומדויקת של חומרים, מוצרים, רהיטים, ספקים ואנשי שירות, ועם הליך מקצועי מפוקח, מאורגן ומסודר. אחד התפקידים החשובים של מעצבת פנים, היא להוביל את התהליך בצורה ברורה, חלקה ומסודרת. ההובלה מתחילה משלבי התכנון, הכנת תכניות העבודה וממשיכה בליווי של העבודה בשטח ועבודה מול הקבלן ובעלי המקצוע והספקים השונים. כמי שתכננה את הבית, מעצבת הפנים מחזיקה את כל הידע והנתונים על הבית ורואה לנגד עיניה את המטרות והתמונה המלאה של הבית המתוכנן. לכן, היתרון הגדול הוא שישנו פיקוח על הביצוע מול התכניות וכן יכולת לפתור בלת"מים או בעיות שצצות בשטח.

הידע והניסיון של מעצב/ת פנים מקצועי יעזור לכם לעצב את הבית בצורה איכותית ואסתטית תוך חיסכון בזמן ובעלויות. מעצבת פנים יורדת לפרטים הכי קטנים שאפילו לא חשבתם עליהם בתוך החלל הפנימי, יודעת לשלב בין הפן העיצובי לפן הפרקטי, ולהפוך את הבית לפונקציונלי ומדוייק עבור הצרכים שלכם. מעצבת הפנים תעזור לכם לגבש קונספט עיצובי המותאם לכם באופן אישי, תדע כיצד לתרגם את הרצונות והחלומות שלכם לכדי תוכנית עבודה ריאלית העומדת במסגרות התקציב שלכם.

אז איך בוחרים מעצב/ת פנים?

איך בעצם ניגשים למצוא מעצבת פנים ואיך לבחור מעצבת פנים שמתאימה לנו ולפרויקט? מתוך ההיצע הרחב של מעצבי פנים הקיימים כיום בשוק, ישנן כמה דרכים שתוכלו להעזר בהן כדי למצוא את מעצב/ת הפנים שילווה אתכם לאורך הפרוייקט. 

פה לאוזן- הדרך הישנה והטובה לקבל המלצה על נותני שירות דרך חברים, מכרים ובני משפחה. כאלה שאתם סומכים על דעתם ומתחברים לטעמם האישי. דרך מצויינת נוספת להגיע להמלצות של פה לאוזן היא לברר מי לאחרונה שיפץ או בנה ולשאול אם ניתן לראות את הבית והאם הם ממליצים על מעצבת הפנים שניהלה את התהליך. תוכלו לשאול שאלות חשובות בנוגע לתהליך העבודה שהיה להם עם המעצבת, האם היא היתה קשובה לצרכיהם וזמינה עבורם במהלך הפרוייקט, האם השלבים היו ברורים מההתחלה והאם ההבטחות והסיכום עם אותה מעצבת סופקו לשביעות רצונם. וגם, כיצד היא התנהלה מול הקבלן, הספקים ונותני השירות, והאם הם היו בוחרים בה שוב לעצב ולתכנן עבורם? שאלות אלו מספקות הבנה מעמיקה לגבי אותה מעצבת והאם אופן ההתנהלות שלה יכול להתאים לכם.

חיפוש בגוגל- תוכלו להיעזר במידע הרב הקיים ברשת על מעצבי פנים, פשוט תעשו גוגל ותתחילו לחפש. תוכלו להתרשם מדוגמאות ותמונות באתרים ולראות אם אתם מתחברים לסגנון. תוכלו גם למקד את החיפוש בסביבת המגורים שלכם, או סביב סגנון עיצובי מועדף. ואז לפנות אליהן לשיחת היכרות ולבקש הצעות מחיר. 

רשתות חברתיות- בחיפוש בפייסבוק ובאינסטגרם תוכלו למצוא מעצבי פנים רבים, תוכלו להיחשף לעבודות ולתמונות עדכניות של פרויקטים. כמו כן הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה שיווקית ופרסומית וישנן המון מודעות של פרסום של מעצבות רבות- שדרכן תוכלו למצוא מעצבת פנים. 

אתרי עיצוב מובילים- בארץ ישנם כמה אתרי עיצוב או מגזינים שיש להם מהדורות מודפסות או דיגיטליות, זוהי דרך נוספת להתרשם ולקבל רעיונות, ולמצוא מעצב/ת פנים שהסגנון שלה מדבר אליכם. 

מה כולל תהליך העבודה עם המעצב/ת 

פגישת היכרות – לאחר שיצרתם קשר עם מעצב/ת שנראה מתאים למידותיכם, תתחילו בפגישת היכרות, בה תקבל המעצבת מידע על החלל הנתון, גודלו ומאפייניו השונים. כמו כן, היא תקשיב לרצונותיכם, חלומותיכם ויכולותיכם הכלכליות. נתונים אלו יאפשרו לכם לעשות תיאום ציפיות, להתחיל להבין מהו סגנון עיצוב הבית המתוכנן, כמה יעלה הפרויקט וכמה זמן הוא יימשך. בנוסף יוחלט היקף הליווי שיסופק על ידי המעצבת מרמת תכנון בלבד, דרך תכנון ועיצוב, ועד לתכנון, עיצוב וביצוע. בהמשך המעצב יכין הסכם עבודה והצעת מחיר מפורטת וכן פרוגראמה המפרטת את תוכנית עבודות העיצוב. 

גיבוש קונספט – גיבוש קונספט הינו שלב שבו אתם משתפים את המעצב/ת בחלומות וברצונות שלכם, איך אתם מדמיינים ורוצים שייראה בית החלומות שלכם. בהתבסס על ההעדפות והטעם האישי שלכם, תתחילו להבין מה הקו העיצובי שיוביל את הבית, המעצב/ת תסייע לכם להגיע לתוצאה הרצויה תוך ניצול מקסימלי של הנתונים בשטח. הקונספט ישתלב בפרוגראמה ויבוא לידי ביטוי בחזות ובפונקציונליות של הבית. 

הכנת פרוגראמה – פרוגראמה היא למעשה תכנית העבודה שמכין המעצב/ת הכוללת את כל הנתונים לתכנון הבית. היא מהווה את הבסיס לכל הליך עיצוב פנים, ובכדי להכינה יש צורך באיסוף מידע על הצרכים, הרצונות והיכולות הכלכליות שלכם. התכנית תישען על בסיס מסגרת התקציב שהגדרתם לפרוייקט, ותיקח בחשבון גם חריגות. נתונים נוספים שילקחו בחשבון הם הנתונים הקיימים של הבית המבוססים על התכנית האדריכלית, התאמת ודיוק העיצוב לאורח החיים הספציפי שלכם, חלוקת החלל וניצולו באופן אופטימלי, תוך שילוב כל אלה בקונספט העיצובי שגיבשתם. 

הגדרת מסגרות תקציב – תכנון ועיצוב של בית חייב להיתמך במסגרות תקציב מפורטות ומוגדרות מראש המופיעות בהצעת המחיר של המעצב. הגדרות אלו כוללות כמה שיותר נתונים ידועים מראש המונעים הפתעות והוצאות לא צפויות בהמשך. לכן חלק מהותי בהליך עיצוב פנים כולל הגדרות מפורטות של מסגרות תקציב הכוללות כתב כמויות, עלות שירותי מעצב פנים, עלות שירותי ספקים ואנשי מקצוע נוספים, וכן עלות גופי תאורה, ריהוט, מטבח, כלי סנטריה, דלתות, תריסים, אביזרים משלימים ועוד. עלויות אלו אינן קבועות והן משתנות בהתאם למידת ההשקעה המבוקשת שלכם. את נתוני התקציב האלו חשוב שתערכו באופן מסודר עם טבלאות אקסל מאורגנות.

תכנית עבודה – לאחר איסוף כל הנתונים ניתן להכין תוכנית עבודה לבית, כאשר לרוב המעצבת תגיש לכם מספר אופציות. לאחר שתבחרו את זו המועדפת עליכם, תגיש לכם המעצבת פרוגראמה סופית. פרוגראמה זו תכלול חלוקה של החלל, צבעוניות נבחרת, מיקום אלמנטים מעוצבים ופריטי ריהוט, עבודות נגרות, תוספת קירות, נקודות אינסטלציה וחשמל וכדומה. לא אחת תוכנית זו תומחש ללקוח באמצעות הדמיות תלת מימד. בנוסף, המעצב יכין כתב כמויות המהווה בסיס לעבודת הקבלן בשטח.

בחירת ורכישת חומרים ומוצרים לבית – בהתאם לקונספט שבחרתם, לפרוגראמה וכתבי כמויות, ניתן לעבור לשלב של בחירת ורכישת חומרים ומוצרים לבית. המעצבת יכולה ללוות אתכם בבחירת חומרים ומוצרים לבית מחנויות, ספקים, נגריות ומעצבי מוצר שונים בארץ ובחו"ל. בזכות ניסיונה והקשרים שיש לה עם ספקים ונותני שירות, היא תדע לכוון אתכם למקומות הנכונים ואף לחסוך לכם בעלויות.

ליווי ופיקוח – בהתאם למסלול העבודה הנבחר, מעצב פנים גם יכול ללוות ולפקח על העבודות המתבצעות בשטח, לוודא שאנשי המקצוע השונים מבצעים את עבודתם לפי התכנון, ושהם עומדים במסגרת של תוכנית העבודה, כתבי כמויות, הגדרות תקציב ולוחות זמנים. כמו כן המעצב יסייע בהתמודדות עם בעיות הצצות בשטח ויספק עבורן פתרונות הולמים. כל זאת במטרה לקבל בית מעוצב בהתאם לקונספט ותוכנית מבוקשים עם רמת ביצוע וגימור מושלמת.תהליך בניה הוא תהליך ארוך ומורכב ואתם זקוקים לדמות שתלווה אתכם לזמן רב ותוכלו לבחור בה ולסמוך עליה שתוביל אתכם באופן הטוב ביותר עבורכם, עד לכניסה לבית החדש. לכן, לא רק התוצאה הסופית חשובה, אלא גם התהליך.

         

דילוג לתוכן