בואו נשמור על קשר

הצטרפו לניוזלטר וקבלו את הפוסטים החדשים ישירות למייל שלכם

פוסטים שאולי תאהבו

אנשי המקצוע בשלב העיצוב

כשמסתיים שלב הבניה של הבית, מתחיל שלב העיצוב. עיצוב הבית הוא תחום רחב, שבו לוקחים חלק בעלי מקצוע שונים ורבים אשר מבצעים חלקים שונים של

כל מה שצריך לדעת על טיח

עבודת טיח מהווה חלק חשוב ומרכזי בכל הליך בניה. עבודת הטיח מיועדת בעיקר לצרכי הכנת קירות הבית לפני עבודות צבע, אך לא רק. הטיח מיושם הן

איך לבחור אדריכל/ית נוף?

כאשר אנחנו מתכננים את בית חלומותינו, אנחנו שוכרים את שירותיו של אדריכל שיתכנן את הבית וילווה את הפרויקט. אנחנו משקיעים מחשבה איך למקסם את החלל

איך בוחרים צבע לבית, מבלי לטפס על הקירות?

25/05/2022

קירות הבית שלכם מוכנים לצביעה לאחר סיום כל עבודות הטיח, ואתם ניצבים בפני שלב הפיניש המיוחל – בחירת הצבע לקירות. צביעת הבית היא עבודה מורכבת, הכוללת אלמנטים רבים כמו בחירת צבעי מקצועי, הכנת הבית לצביעה, ליטוש הקירות, איתור ליקויים ועוד. ועוד לא אמרנו מילה על היצע הגוונים הענק שממנו אתם צריכים לבחור… צביעת הבית היא אלמנט חשוב שיקבע את ייחודו, את סגנונו, את הרושם שהוא יוצר, את האנרגיה שהוא ישדר.

תורת הצבע היא תורה שלמה, בה כל צבע משדר משהו אחר, ותורם לתחושה ולאווירה שונה בחלל. הצבעים מחולקים לשתי קבוצות עיקריות – צבעים חמים וצבעים קרים. צבעים חמים כוללים את הגוונים האדומים, הכתומים והצהובים. אלו צבעים אנרגטיים ומלאי חיות. צבעים קרים נחשבים צבעים מרגיעים, והם כוללים את הגוונים הלבנים, הכחולים, הירוקים, הסגולים, הוורודים. 

מניפת הצבעים היא אמצעי עזר מעולה לבחירת צבעים לבית ותוכלו למצוא אותה בכל חנות צבע באשר היא. מניפת הצבעים כוללת מגוון רחב מאוד של צבעים על כל הגוונים שלהם – הבהירים, הכהים, העזים והניטרליים כאחד. זה עלול להיות מאוד מבלבל, ולכן עליכם להגיע מוכנים. כדי להשתמש במניפת הצבעים בחוכמה, נפרט כמה כללי בסיס שיוכלו לסייע לכם להשתמש בה נכון. 

איך תקראו נכון את מניפת הצבעים

קחו בחשבון שהגוון שעל הסטריפ, לעולם לא יהיה הגוון אותו תקבלו כתוצר סופי על הקיר.

גם בשל העובדה שהצבע על גבי המניפה מופיע על שטח קטן, והתוצאה המתקבלת על שטח גדול נראית אחרת. וגם כי זה תלוי בתאורה שיש בבית, ובדרך בה היא נופלת על הקיר.

ברוב המקרים התוצר הסופי יהיה מעט בהיר יותר מהגוון המקורי, במיוחד אם בחרתם בגוון מבריק. ערבוב הגוון עם סופר קריל 2000 למשל, יגרום לו להיות אפילו עוד יותר בהיר.

כל הצבעים מאותו הסטריפ ישתלבו בוודאות אחד עם השני, כך שאפשר לשלב גוון מספר צבעים מאותו סטריפ בקירות שונים בחלל החדר או בבית.

צבעים בגוונים שונים, אך באותה רמת בהירות, ישתלבו בצורה טובה אלה עם אלה, במיוחד אם מדובר בצבעים סמוכים על המניפה.

כדי שלא תלכו לאיבוד בין מניפת צבעים, נסו להתמקד עד לבחירה המדויקת ביותר. 

איזה סוג צבע לבחור?
צבעים לבית מגיעים על בסיס שמן או לטקס. צבע לטקס הוא סוג הצבע הנפוץ והמועדף ביותר לשימוש בזכות קלות הניקוי שלו והעמידות שלו לאורך זמן. עם זאת, צבע על בסיס שמן נוטה לאטום כתמים טוב יותר מאשר צבע לטקס.

מבריק או מט?
ככל שהצבע מבריק יותר, כך קל יותר לנקות אותו. אם יש לכם ילדים קטנים והחדר שאתם רוצים לצבוע הוא שמוטה להתלכלך כמו חדר משחקים, או מטבח, בחרו צבע מבריק, כזה שתוכלו בקלות לנגב בספוג לח.

צבע חצי מבריק יהיה גם בחירה טובה למטבחים ומקלחות. סוג זה הוא גם מעט זול יותר מצבע מבריק ומהווה אלטרנטיבה נפוצה מאוד. צבע סאטן הוא בעל גימור חלקי וניתן להשתמש בו גם במטבחים, אמבטיות ומסדרונות. זו עשויה להיות בחירה טובה אם אתם באמת רוצים קצת ברק וצבע שיכולים לנקות בקלות.

צבע מט יתאים במיוחד לקירות שיש בהם פגמים, כיוון הוא נוטה לטשטש חוסר אחידות. החיסרון בצבע זה הוא שלא ניתן לנקות אותו בקלות, לכן בחרו בחדרים שאין בהם הרבה טביעות אצבעות ולכלוך.

איזה גוון לבחור

לפני בחירת צבע לבית חשוב לדעת מהו הסגנון הכללי שאליו אתם מובילים. האם אתם חושקים בקירות דומיננטיים שהם אלמנט עיצובי בפני עצמו, או דווקא בקירות נקיים ושקטים שנותנים לשאר האלמנטים האחרים בחלל את הבמה?

האם יש לכם העדפה לצביעת חדר מסוים בצבע שונה? נסו לחשוב על האלמנטים העיצוביים שכבר ידועים לכם שנמצאים בחלל הבית, כמו: צבע הריצוף, צבע המטבח, הפרופילים של החלונות. אם יש בידכם דוגמאות של בלטות, או חתיכת עץ מהמטבח, תוכלו אפילו לקחת אותה איתכם לחנות הצבע וע"י כך להקל את ההתאמה לשאר החומרים המצויים בבית.

כדי לא ללכת לאיבוד בין שפע האפשרויות, בחרו חמישה צבעים בלבד מתוך מניפת הצבעים, ומתוכם התמקדו בגוונים הנחוצים לכם.

50 גוונים של לבן

אולי תופתעו לגלות, אבל גם לצבע הלבן יש מנעד רחב של גוונים. אם החלטתם לצבוע את קירות הבית שלכם בצבע המסורתי, התאימו את גוון הצבע לחלל החדר, כך שתיהנו מכל היתרונות שיש לצבע הלבן להציע.              בחדרים שלא מקבלים תאורה טבעית מספקת, צבע לבן בגוון חמים ייתן לחדר חיות מסוימת.    לעומת זאת, חדרים שלא מקבלים הרבה תאורה טבעית, נכון יותר יהיה לצבוע בלבן קריר יותר, כך שייווצר איזון בין האור הטבעי שנכנס לבין גוון הצבע.

קחו בחשבון שלבן הוא צבע ניטרלי שמשתלב בצורה מעולה עם צבעים מנוגדים. ונותן מראה נקי ורגוע.

בחירה חופשית

כשצובעים קירות של בית חדש, בוחרים הכל מאפס ואין קו מנחה של צבעים קיימים ועל כן הבחירה תהיה יותר אינטואיטיבית. תבחרו את הגוון אותו אתם רוצים בכיוון כללי. בשלב הראשון בחרו צבעים שאתם נמשכים אליהם יותר ומדברים אליכם באופן אקראי. העזרו במניפת הצבעים בכדי ליצור התאמה בין הצבעים, אך טרם הצמדו אליה. לאחר שאספתם כ-10 גוונים התחילו לחשוב איזה גוון יתאים לאיזה חלל בחדר ואילו צבעים מיותרים. האם הצבעים משתלבים זה עם זה באופן הרמוני או שיש צבע שהוא בולט יתר על המידה? אם לא תרצו לוותר על הצבע העז, תמיד תוכלו לשלב אותו בחלל הבית בצורה כזו או אחרת – בפינה מסוימת או בקיר אחד בבית. החלו לנפות את הצבעים שלא רלוונטיים ותגלו כיצד הצבעים שבחרתם יכתיבו את הטון לכל שאר פריטי העיצוב בבית.

הבית כיחידה אחת

עשרה גוונים מתוך המניפה יאפשרו לכם נקודת פתיחה מצוינת לבחור ממנה. מתוך העשירייה המובילה, חשבו מה הצבע הבולט הרצוי לכם בכל חלל בבית. תזכרו שחשוב שהצבעים ישתלבו זה עם זה, מפני שהבית הוא יחידה אחת שצריכה להכיל בתוכה חדרים וחללים שונים שלא יהיו זרים בעיצובם ובצבעם. חשוב שתחליטו על קו אחיד, כך שכל חלל ייראה המשך לחלל אחר. הטעם האישי שלכם הוא הנותן את הטון, תשאלו את עצמכם מה אתם רוצים שהבית ישדר. האם אתם רוצים בית שקט וסולידי, או אולי בית נועז יותר עם עיצוב דומיננטי. תוכלו גם לשלב בין שניהם, כאשר רוב קירות הבית יהיו בצבעים רכים ועדינים, וקיר אחד או פינה קטנה תהיה בצבע עז, מה שיוסיף אפקט של קריצה ובתנאי שישתלב היטב עם הצבעים האחרים. 

עצה טובה

אנשי מקצוע יכולים להיות לכם לעזר בכל שלב. הן בשלב ההתלבטות באיזה צבע לבחור, הן בשלב ההחלטה באיזו חברת צבע לבחור, הן בשלב הביצוע. רצוי להסתייע באיש מקצוע לעיצוב צבע הקירות לבית, בין אם מדובר במעצב פנים ובין אם מדובר באיש המכירות בחנות הצבעים. כל עוד אתם באים עם כיוון מסוים ועיינתם במניפת הצבעים ויש לכם חזון לעיצוב הבית, איש המקצוע יוכל לסייע לכם בצמצום הבחירה, התמקדות ומתן מענה שיתאים לצרכים והרצונות שלכם.

אל תתפתו לחקות קטלוגים ומגזינים לעיצוב הבית, נסו להישאר נאמנים לטעמכם האישי ולקו העיצובי שלכם. עיצוב שיש בו אמירה אישית וייחודית יוסיף לתחושת השייכות שלכם. הבחירה הנכונה של הצבעים היא זאת שתעניק לבית שלמות אסתטית, הרמוניה ואופי, תאפשר לכם להרגיש חמימות, ותתרום לאווירה ביתית ונעימה בין כותלי הקירות שלכם.

בהצלחה!

         

דילוג לתוכן